Hur snabbt får jag tillgång till ett förråd?

Är förrådet tillgängligt när du skickar din bokningsförfrågan får du tillgång till förrådet inom 1 arbetsdag. Du får ett godkänt hyreskontrakt till din e-postadress med din personliga passerkod.

Ska jag skriva på och skicka tillbaka kontraktet till er?

Nej, det behöver du inte göra. Vi arkiverar vårt ex av kontraktet.

Har jag åtkomst till mitt förråd dygnet runt?

Förråden är tillgängliga mellan 06.00-22.00 alla dagar. Övrig tid fungerar inte din entrékod.

Vad gör jag om jag glömmer min personliga passerkod?

Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Vad är den kortaste hyrestiden?

Hyreskontrakt tecknas för minst en månad och förlängs automatiskt. Uppsägningstiden är en månad, räknat i hela kalendermånader.

Vad är hyran?

Förråden har en fast månadsavgift som varierar beroende på förrådets storlek och placering. Exempel:
  • 4 kvm – från 398:-/mån
  • 8 kvm – från 598:-/mån
  • 18 kvm – från 1.098:-/mån
Under ”Boka förråd” visas hyresavgiften för respektive förråd. För företagskunder tillkommer 25% moms.

Hur betalar jag?

Hyresavgiften faktureras varje månad med betalningsvillkor 20 dagar. Du kan välja att få fakturan som pappersfaktura via post, en faktureringsavgift på 30 tillkommer, eller via e-post, en administrationsavgift på 15 kronor tillkommer. E-postfakturan har avsändare fortnox.se och benämns ”E-postfaktura från Tandla Fastigheter AB”. Var uppmärksam på att fakturan inte hamnar i din skräppost. Vill du ändra vald betalform kontaktar du vår kundtjänst.

Kan jag betala avgiften via e-faktura, autogiro eller Swish?

E-faktura och autogiro är inte för närvarande inte möjligt. Via fortnox.se finns alternativa betalningsformer för fakturan, bland annat Swish.

Är förråden uppvärmda?

Ja.

Finns det övervakning?

Ja, kameror finns på anläggningen.

Hur säker är er anläggning?

Anläggningen är kameraövervakad 24/7 och förråden är insynsskyddade. Varje hyresgäst har en personlig kod till entrén och förrådet låses med hyresgästens eget hänglås.

Hur stort förråd behöver jag?

Som en hjälp att beräkna behov av yta finns nedanstående generella uppskattning:
• 1 rum och kök ca 4 - 6 kvm
• 2 rum och kök ca 6 - 10 kvm
• 3 rum och kök ca 8 - 12 kvm
• 5 rum och kök/en villa ca 10 - 20 kvm

Vad får jag förvara i mitt förråd?

Du får förvara nästan vad som helst. Det finns dock några begränsningar, läs mer i Särskilda bestämmelser.

Finns det hiss på anläggningen?

Ja, varuhiss finns.

Finns kärror och pirror att låna?

Ja, det finns vid ingång 2 och 3.

Kan jag köpa förpackningsmaterial från er?

Det är inte möjligt.

Kan jag boka flytthjälp hos er?

Nej.

Kan jag försäkra min egendom genom er?

Nej, du måste själv försäkra din egendom. Kolla med ditt försäkringsbolag vad som gäller.

Finns det skadedjursförsäkring?

Fastigheten omfattas av skadedjursförsäkring via Anticimex. Hyresgästen ansvarar för att försäkra sin egendom.

Kan jag byta förråd?

Du kan byta till ett större eller mindre förråd om ditt behov av utrymme ändras under hyrestiden, förutsatt att lämpligt förråd finns ledigt. Bytesdag och en eventuell hyresjustering sker enligt överenskommelse med oss. Kontakta alltid oss innan du byter förråd.

Kan jag jag komma och titta på förråd?

Ja, skicka ett mail eller ring så bokar vi en mötestid.

Hur hittar jag till er?

Adressen till Savespace i Hållsta är Industrivägen 1. Klicka här för färdbeskrivning.

Hur ändrar jag mina kontaktuppgifter?

Kontakta vår kundtjänst eller skicka ett mail till info@savespace.se

Hur kontaktar jag SaveSpace?

Du når oss på e-post: info@savespace.se eller kundtjänst på 016-551 06 90.

Vem står som avsändare på fakturor och mail från er?

SaveSpace ingår i Tandla fastigheter AB och vi använder Fortnox vid fakturering, vilket gör att avsändare av mail och fakturor är Tandla fastigheter och Fortnox.

Hur säger jag upp mitt kontrakt?

Uppsägningen görs skriftligt via formuläret under Kontakta oss eller via e-post till info@savespace.se Ange namn, avtalsnummer, förrådsnummer och från och med vilket datum uppsägningen ska gälla. Vi bekräftar därefter din uppsägning. Uppsägningstiden är en månad, räknat i hela kalendermånader. Exempel: Om du säger upp förrådet den 25:e april räknas din uppsägningstid t o m 31 maj.