Vanliga frågor

Vad är hyran?

  • 130 kr/kvm/mån förrådsstorlek 0 - 9 kvm
  • 120 kr/kvm/mån förrådsstorlek 9 - 18 kvm
  • 100 kr/kvm/mån förrådsstorlek > 18

Exempel

  • Ett förråd storlek 5 kvm kostar 650 kr/mån
  • Ett förråd storlek 10 kvm kostar 1 200 kr/mån
  • Ett förråd storlek 20 kvm kostar 2 000 kr/mån

OBS! Vi har ofta något specialerbjudande som du finner under "Månadens Erbjudande".

Tillkommer det några andra kostnader?

Väljer ni e-postfaktura så tillkommer en administrationsavgift på 15 kronor och väljer man pappersfaktura så tillkommer an fakturaavgift på 30 kronor. Faktureringen sköts av PayEx AB och hyresfakturan skickas ut den 10:e varje månad och har 20 dagars betalningsvillkor. Hyresfakturorna skickas från e-post 309@epostfaktura.payex.com och vissa e-post leverantörer markerar denna e-post adress som skräppost. Det är viktigt att ni avmarkerar denna e-postadress som skräppost så att inte missar fakturan. I e-postens ämnesrad så står det : E-postfaktura från Praxter Förvaltning AB.

Hur stort förråd behöver jag?

Lathund för hur mycket yta som behövs:

  • 1 rum och kök ca 4 - 6 kvm
  • 2 rum och kök ca 6 - 10 kvm
  • 3 rum och kök ca 8 - 12 kvm
  • 5 rum och kök/en villa ca 10 - 20 kvm

Se sidan "Beräkna behov av yta" för mer information

Hur hittar vi till er anläggning?

I menyn ovan under "hitta hit" så finner ni en färdplanerare och karta till förrådsanläggningen

Finns hiss till övervåning och källare?

JA, vi har stora varuhissar som är lätta att frakta sina saker i.

Hur säker är anläggningen?

Alla kunder har en personlig kod för att komma in i anläggningen och till sitt förråd har man sitt eget hänglås. Anläggningen är utrustad med videoövervakning med inspelning.

Vad gör jag om jag blir av med min personliga kod?

Kontakta oss på så hjälper vi dig med en ny.

Hur snabbt får jag tillgång till mitt förråd?

Ni kan använda ert förråd direkt när ni bokat och godkänt hyreskontraktet här på hemsidan. Detta är en enkel process som bara tar ett par minuter. Ni får omgående ett signerat hyreskontrakt på uppgiven e-postadress och ett sms eller e-post med en personlig kod som ger er tillgång till anläggningen. Vi kan även skicka kontrakt via posten om så önskas. Ni får alltså tillgång till ert förråd direkt eller när ni har behov.

Vad är kortaste / minsta hyrestid?

Minsta hyrestid är 1 månad. Du kan hyra ett förråd så länge du vill, det finns ingen maximal hyresperiod. Kontraktet förlängs automatiskt per månad.

Hur går jag tillväga när jag vill säga upp mitt förråd eller lagerlokal?

Uppsägningen måste vara skriftligen och görs här på hemsidan under fliken ”uppsägning av förråd” i menyn till vänster på sidan. Alternativt att ni mailar oss på info@savespace.se där ni anger: (förnamn, efternamn, avtals nr, förrådsnummer och datum när ifrån ni vill säga upp förrådet). Vi bekräftar alltid er uppsägning.

Vi har en månads ömsesidig uppsägningstid (enligt avtalsvillkor), och uppsägning måste därmed vara oss tillhanda minst en månad i förväg och debitering kommer att ske fram till den sista dagen i nästkommande månad. Utflytt sker alltid sista dagen i en månad. Detta då vi endast hyr ut hela månader.

Exempel: Säger ni upp ert förråd den 15 april så har ni förrådet och blir debiterade t.o.m den 31 maj. Säger ni upp förrådet den 30 april så har ni förrådet och blir debiterade t.o.m den 31 maj. Vi hyr inte ut halva månader utan endast hela månader.

 

Kan jag flytta till större eller mindre förråd om det skulle önskas?

Allt eftersom dina behov ändras är det fritt fram att flytta till ett annat utrymme utan extra kostnad. Detta om annat förråd i önskad storlek finns ledigt vid det tillfället.

Om du byter till ett mindre förråd sker bytet efter att den betalda fakturans giltighets tid går ut. Det vill säga om kontaktar oss ex, den 15 januari och vill byta till ett mindre förråd och du har betalt förrådet till den sista januari sker bytet först den sista januari. Om du behöver byta till ett större förråd kan du byta direkt om önskat förråd finns ledigt. Den nya summan regleras från antal dagar du redan betalt för det mindre.

Exempel: om det större förrådet kosta 100 kronor mer i månaden och du byter förråd efter halva månaden i aktuell fakturaperiod läggs 50 kronor på din faktura för resterande halva månaden i det större förrådet.

Hur sköts betalningen?

Vi erbjuder e-postfaktura och pappersfaktura .

När du går igenom vår snabba bokningsprocess (boka förråd) får du upp de olika alternativen och kan enkelt välja det som passar dig bäst. Här kan du även läsa mer om hur våra olika betalningsalternativ fungerar. Vi anger fasta priser som tydligt framgår vid bokningen och inga dolda tillägg tillkommer.

Ni kan välja mellan månads- eller kvartalsfakturering. Väljer ni pappersfaktura så tillkommer en fakturaavgift på 30 kronor per faktura. Väljer ni e-postfaktura tillkommer en administrationsavgift på 15 kronor per faktura. Eventuella rabatter dras direkt på hyresfakturan och bekräftas via SMS. Rabatten visas ej i hyresavtalet. Vid kortare hyresperiod än 3 månader gäller EJ rabatten. Hyresrabatten regleras då på slutfakturan. För företagskunder tillkommer mervärdesskatt (moms) på priset.

Om jag vill ändra betalform, hur gör jag?

Maila oss på info@savespace.se och uppge Förnamn, Efternamn, Avtals nummer / Förråds nummer. Uppge till vilken betalform ni vill byta till.

Kan jag försäkra mitt bohag genom er?

Nej, tyvärr. I dagsläget erbjuder vi inte denna tjänst. Oftast ingår det i er hemförsäkring, eller så krävs en tilläggsförsäkring. Vi råder er att kontakta ert egna försäkringsbolag då deras tilläggs försäkringar brukar bli det billigaste alternativet. Fastighetens betäckning är Hållstastugan 1:10.

Skadedjursförsäkring

Vi har avtal med Anticimex Eskistuna som förebygger och skyddar fastigheten från skadedjur. Dock ansvarar kunden själv för sin egendom som bör vara försäkrad.

Kan jag köpa förpackningsmaterial hos er?

Nej tyvärr.

Finns kärror och pirra?

Ja, det finns kärror och pirror på anläggningen. Ni finner dem vid ingång B/C

Hur kontaktar vi SaveSpace.se

Ni når oss på e-post: info@savespace.se eller kundtjänst på 011-14 44 42.

Har du frågor?

Kontakta oss så hjälper vi dig med att boka det förråd som passar dig bäst?